Nástroje pro usnadnění přístupu

Skip to main content
Dnes má svátek: Radomír Zítra: Prokop Pozítří: Cyril a Metoděj

Povinně zveřejňované informace

Obec Bílov
  1. Oficiální název:
    Obec Bílov

  2. Důvod a způsob založení:
    Zákon o obcích 128/2000
    "Obec, která má alespoň 3000 obyvatel, je městem, pokud tak stanoví předseda Poslanecké sněmovny po vyjádření vlády. Obec je základním územním samosprávným společenstvím občanů; tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce. Obec je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek. Obec vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající."

  3. Organizační struktura:
    Zastupitelstvo obce
    Rada obce není zřízena, funkci rady plní starosta
    Výbory zastupitelstva obce
    Komise obce
     
  4. Kontaktní spojení:
    Korespondenci směřujte na:
    Obecní úřad Bílov
    Bílov 5
    743 01 Bílov
    Česká republika (CZ)
    tel: 556 412 113
    fax: 556 412 113
    https://www.Bilov.cz/
    e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

  5. Bankovní spojení:
    Komerční banka, a.s.
    číslo účtu: 107-565430227 / 0100

  6. Identifikační údaj IČO:
    48430749

  7. Identifikační údaj DIČ:
    Jsme plátci DPH.
    DIČ: CZ48430749

  8. Rozpočet v tomto roce:
    Rozpočty let jsou uloženy v archivu úřední desky 

  9. Žádosti o informace:
    Požadované informace lze na obecním úřadě získat na základě ústní nebo písemné žádosti nebo prostřednictvím telekomunikačních zařízení. Obec či obecní úřad vyřizuje jak žádosti o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, tak obecné žádosti o informace ze samostatné či přenesené působnosti obce. 

    Příjem žádostí a další podání:
    V případě, že je obecná žádost podána ústně, referent, který žádost přijal, ji ústně vyřídí, pokud je to možné. O takovém vyřízení žádosti se neprovádí písemný záznam. Nelze-li takovou ústní žádost vyřídit ihned, referent sepíše písemný záznam a žádost je následně vyřízena ve lhůtě 15 dní písemně.
    V případě žádosti o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím se při vyřizování žádosti postupuje v souladu s ustanoveními tohoto zákona. 

    V případě, že je obecná žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo datovou schránkou), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
    - komu je žádost určena,
    - jaká konkrétní informace je požadována,
    - kdo žádost podává a jakým způsobem chce zaslat odpověď.

    V případě písemné žádosti o informace dle zákona č. 106/1999 Sb., (podané jakýmkoliv způsobem), musí žádost splňovat tyto náležitosti:
    - ze žádosti musí být zřejmé, že se žadatel domáhá poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb.
    - žadatel uvede jméno, příjmení, datum narození a bydliště a jakým způsobem chce zaslat odpověď
    - je-li podána elektronicky, pak tak musí být učiněno na elektronickou adresu podatelny nebo do datové schránky povinného subjektu.

    Lhůta pro poskytnutí informace dle zákona 106/1999 Sb., je od přijetí podání 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů a žadatel je o prodloužení lhůty informován.

    Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost je žadateli do 7 dní sdělena.
    Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně nebo z ní není zřejmé, jaká informace je požadována, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění, a to do 7 dnů od podání. 

    Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti lze učinit ve lhůtě do 15 dnů. 

    Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů. 

    Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

  10. Opravné prostředky:
    Způsob odvolání a jeho obsah: 
    - odvolání se podává písemně modrou doručenkou na adresu obecního úřadu, 
    - odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele. 

    O odvolání rozhoduje: 
    - Krajský úřad v případě poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb.
    - Krajský úřad - jde-li o poskytnutou obecnou informaci spadající do přenesené působnosti obce
    zastupitelstvo obce - jedná-li se o poskytnutou obecnou informaci spadající do samostatné působnosti obce,

    O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

  11. Formuláře:
    Další typizované formuláře jsou k dispozici na obecním úřadě.

  12. Návody pro řešení nejdůležitějších životních situací
  13. Nejdůležitější předpisy
  14. Sazebník úhrad za poskytování informací
  15. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.
  16. Informace poskytnuté na žádost
  17. Seznam organizací zřizovaných obcí:
    Mateřská škola Bílov, příspěvková organizace, Bílov č. 99
  18. Veřejně přístupné registry
    Živnostenský rejstřík
    Obchodní rejstřík
    Insolvenční rejstřík
    Nahlížení do katastru nemovitostí
    Administrativní registr ekonomických subjektů
    Ostatní registry a rejstříky veřejné správy
    Registr zdravotnických zařízení
    Portál veřejné správy
    Registr poskytovatelů sociálních služeb
  • Zobrazeno: 17475 x
  • Aktualizováno: 1. červenec 2024